جاذبه های گردشگری ترکیه
نوشته شده توسط : المیرا

قصر دولماباغچه ترکیه استانبول ترکیه

 

از جاذبه های گردشگری ترکیه قصر دولماباغچه استانبول ترکیه می باشد که در این کاخ زیبا تقریبا 200 فرش و قالیچه بسیار زیبا که در کارخانه قالی بافی قصر بافته شده است وجود دارد.  تمام اشیا از جمله گلدانها و چارجوب آینه ها و کریستالها در این قصر موزه وجود دارد و مسافران تور ترکیه می توانند از آن ها دیدن نمایند همچنین 582 شمعدان نقره در این کاخ وجود دارد. از 280 گلدان بعدی 59 عدد از چین ، 29 عدد سئور فرانسه ، 26 عدد ژاپن ، 46 عدد ستاره و بقیه از سایر کشورهای اروپا وارد شده است. مسافران تور ترکیه با دیدن از این قصر می توانند خاطره خوبی را به جای بگذارند.

 

موزه آك سرا ترکیه "مدرسه زنجيريه"


اين موزه در محله زنجيريه قسمت مركزي ايالت آك سرا ترکیه احداث شده است. اين موزه در سال 1969 در مدرسه زنجيريه بنا شد و هنوز به فعاليت خود ادامه مي دهد . طراحی اين موزه بر اصول نقشه مدرسه زنجيريه بوسیله سنگ هاي برش و آجر سفالي بنا شده است . اين بنا دارای 4 ايوان می باشد و داراي يك رواق و يك حياط بزرگ و بدون سقف است . در داخل اين موزه هشت اتاق وجود دارد که دارای سقف های گمبدي شکل هستند. این موزه تا اوایل قرن 20 به عنوان يك مدرسه مورد استفاده بوده است ، از سال 1940 مدتي را زندان بوده است و از سال 1969 به موزه تبديل گردید . در اين موزه  6134 تعداد اثر تاريخي را در خود جای داده است که توجه بسیاری از مسافران تور ترکیه را به خود جلب کرده است.

 

پل واردا ترکیه

 

از بلندترین پلهای راه‌آهن ترکیه پل وارادا می باشد. پل که در مسیر خط راه آهن آناتولی-بغداد ساخته شده است. که 2 طرف دره‌ای در درون رشته کوه توروس را به هم میرساند. طراحی و ساخت این پل در سال ۱۹۰۵ - ۱۹۰۷ میلادی بوده که یک مهندس آلمانی به نام وینکلر انجام داده است. 

 

 

مطالب مرتبط:

تور های ترکیه اردیبهشت 95

 تور ترکیه خرداد 95 

تور ترکیه تابستان 95 

تور های ترکیه ویژه تعطیلات اردیبهشت 95 

تور های ترکیه ویژه تعطیلات خرداد 95 

 تور ترکیه ویژه تعطیلات تابستان 95 





:: موضوعات مرتبط: تور ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری ترکیه, بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه, جذاب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: